- Uniformiteit (dezelfde logo's, kleuren, stijl, etc)
- Vertel naast wat je doet, wat je kunt betekenen voor de klant.
- Zorg ervoor dat de uiting actueel is, of aansluit bij de actualiteit/event
- Op zoek naar respons, gebruik dan "call to actions"(bijv: bel nu !) of andere vormen van interactie (bijv: QR-code). Daarnaast moet de call to action actie terug komen op het kanaal waar de bezoeker naar toe wordt gestuurd.
- Wanneer verschillende kanalen worden ingezet, zorg ervoor dat de uitingen in elkaar overlopen/continueren.
- Bepaal de juiste periode van het inzetten van de campagne's en de verschillende kanalen
- Gebruik je iets opvallends tijdens een campagne, herhaal dit in de overige uitingen. Bijv. Er wordt gebruikt gemaakt van een uniek voorwerp op een event om in het oog te vallen. Zorg er dan ook voor dat het voorwerp terug komt in de overige uitingen (herkenning)
- Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Zorg ervoor dat de plaatjes duidelijk zijn of een verhaal vertellen (a naar b ).. Daarnaast moet een afbeelding niet te veel afleiden. Maak je gebruik van een persoon zorg er dan voor dat de persoon kijkt naar de tekst wat u duidelijk wilt maken aan de lezer
woensdag 4 mei 2011
Inzetten, uitvoering van marketinginstrumenten
Als het duidelijk is welke marketinginstrumenten worden ingezet, bedenk dan ook goed hoe deze ingezet moeten worden, en hoe deze elkaar kunnen versterken:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten